LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS
įsakymas
DĖL energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymo nr. 1-265 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės NR. 03-001-06-03-02 „DIDINTI ATSINAUJINANČIŲ ENERGIJOS IŠTEKLIŲ DALĮ, UŽTIKRINANT ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ INTEGRACIJĄ Į ELEKTROS TINKLUS“ aprašo patvirtinimo“ pakeitimo
2023 m. birželio 9 d. Nr. 1-173
Vilnius
P a k e i č i u 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 1-265 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2022 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. 1-265 „Dėl 2021–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos energetikos ministerijos energetikos plėtros programos pažangos priemonės Nr. 03-001-06-03-02 „Didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį, užtikrinant atsinaujinančių išteklių integraciją į elektros tinklus“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas) 2 priedą:
1.1. Pakeičiu 1.1.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.3. Pakeičiu 2.1.9.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.4. Pakeičiu 2.1.11 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.11. Pagal vieną kvietimą teikti paraiškas vienas JP projekto pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytai JP projektų veiklai įgyvendinti. JP projekto pareiškėjas paraiškoje gali nurodyti kelis nekilnojamojo turto objektus, kuriuose siekia įgyvendinti Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytą JP projektų veiklą, jei bendra planuojamų įrengti saulės elektrinių įrengtoji galia ne didesnė nei 500 kW.“
1.5. Pakeičiu 2.1.12 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.12. JP projektas įgyvendinamas JP projekto pareiškėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais ne mažiau kaip 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos valdomame nekilnojamajame turte. Nuosavybės teisė ar kiti teisėto valdymo pagrindai privalo būti registruoti Nekilnojamojo turto registre.“
1.6. Pakeičiu 2.1.15 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.15 JP projekto pareiškėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo JP vykdytojo rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo datos, turi gauti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – VERT) išduotą leidimą plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus, kai jis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 14 dalimi, yra reikalingas, arba elektros tinklų operatoriaus išduotas elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygas, skirtas perteklinės elektros energijos pardavimui, arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygas, kai planuojamos statyti saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui, kai vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 14 dalimi leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus nėra reikalingas, kai šie dokumentai vadovaujantis Aprašo 2.1.16.1 papunkčiu, nėra pateikti kartu su paraiška. JP vykdytojo raštas dėl finansavimo JP projektui skyrimo netenka galios kai:
2.1.15.1. JP projekto pareiškėjas per 3 mėnesius nuo JP vykdytojo rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo datos nepateikia JP vykdytojui leidimo plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygų;
2.1.15.2. JP projekto pareiškėjo pateiktas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos neatitinka JP projekto pareiškėjo paraiškoje nurodytos informacijos, pagal kurią buvo skirtas finansavimas, išskyrus atvejus, kai leidime plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygose nurodoma mažesnė nei patvirtintoje paraiškoje nurodyta planuojamos įsirengti saulės elektrinės įrengtoji galia ir (arba) pateikiamas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos dėl mažiau nekilnojamojo turto objektų, kuriuose planuojama įsirengti saulės elektrinę, nei buvo nurodyta JP projekto pareiškėjo paraiškoje ir JP vykdytojas patikslina raštą dėl finansavimo JP projektui skyrimo.“
1.7. Pakeičiu 2.1.16.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.16.1. Laisvos formos įsipareigojimas pastatyti tam tikros įrengtosios galios saulės elektrinę arba VERT išduotas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus, kai jis yra reikalingas vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 14 dalimi, arba Elektros tinklų operatoriaus išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, skirtos perteklinės elektros energijos pardavimui arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, kai planuojamos statyti saulės elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui, kai vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 14 dalimi leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus nėra reikalingas. Aprašo 2.1.9.1 ir 2.1.9.2 papunkčiuose nurodyti pareiškėjai įsipareigoja nesinaudoti elektros energiją gaminančio vartotojo schema ir ne mažiau kaip 50 proc. pagamintos elektros energijos vartoti savo reikmėms ir (ar) ūkio poreikiams;“
1.8. Pakeičiu 2.1.16.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
1.10. Pakeičiu 2.1.21 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.21. JP projekto įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 18 mėnesių nuo JP vykdytojo rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo datos, tačiau ne ilgiau, kaip iki 2025 m. sausio 31 d. JP vykdytojas gali vieną kartą pratęsti JP projekto įgyvendinimo laikotarpį, tačiau ne ilgiau kaip iki 2025 m. sausio 31 d.“
1.11. Pakeičiu 2.1.25.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.25.3. leidimą gaminti elektros energiją (kai taikoma) ir įsipareigojimą, kad elektrinė bus išmontuota, kai nebegalios leidimas gaminti ir (arba) jeigu nebus vykdoma kita veikla, atitinkanti teisės aktų reikalavimus arba rangovo deklaraciją elektros tinklų operatoriui, kad darbai baigti, elektrinėms, kurių įrengtoji galia yra ne didesnė nei 30 kW, arba VERT įrenginių techninės būklės patikrinimo aktą–pažymą elektrinėms, kurių įrengtoji galia yra didesnė nei 30 kW, kai leidimas gaminti elektros energiją nėra reikalingas.“
1.13. Pakeičiu 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.1. Pagal Aprašą JP projektams gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba JP projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 5 dalį, 6 dalį, 7 dalies a punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos energetikos infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka.“
1.14. Pakeičiu 5.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.4. Pagal Aprašą valstybės pagalba nėra teikiama:
5.4.2. JP projekto pareiškėjui, kuriam išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;
1.15. Papildau 5.5–5.11 papunkčiais:
„5.5. Valstybės pagalba, kurios tinkamas finansuoti išlaidas galima nustatyti ir kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, gali būti sumuojama su:
5.5.1. bet kokia kita valstybės pagalba, jei tos veiklos yra susijusios su skirtingomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, kurias galima nustatyti;
5.6. Valstybės pagalba, kuriai pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 taikoma išimtis, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jei susumavus būtų viršytas pagalbos intensyvumas, kaip nustatyta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 8 straipsnio 5 dalyje.
5.7. Energetikos ministerija, pagal JP vykdytojo pateiktą informaciją, vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkto nuostatomis, informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą turi paskelbti Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo svetainėje ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos.
5.8. JP vykdytojas paraiškos vertinimo metu patikrina pareiškėjo teisę gauti valstybės pagalbą pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, o suteiktą valstybės pagalbos sumą per 20 darbo dienų nuo paraiškos patvirtinimo dienos registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre.
5.10. Informacija ir dokumentai, susiję su valstybės pagalbos teikimu, saugomi ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės valstybės pagalbos suteikimo dienos.
5.11. Energetikos ministerija turi užtikrinti, kad įgyvendinant valstybės pagalbos schemą, kuriai taikoma išimtis pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014, vadovaujantis šio reglamento 11 straipsnyje nustatyta tvarka, Europos Komisijai turi būti perduodama informacijos apie tokią pagalbą santrauka pagal šio reglamento II priede pateiktą standartinę formą. Užpildyta forma Europos Komisijai perduodama per Konkurencijos tarybą.“
1.16. Pakeičiu 6.1 papunkčio lentelės 1 punktą:
„1. |
Prioritetinis
|
Prašomo finansavimo dydis |
Vertinamas prašomo finansavimo dydis, palyginti su didžiausiu galimu finansavimo dydžiu, skiriamu 1 kW įrengti, nurodytu Aprašo 2.1.13 papunktyje.
Balų skaičiavimas: 1) iki 31 proc. (imtinai) didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio, skiriamo 1 kW įrengti, – skiriami 5 balai; 2) nuo 31 proc. iki 61 proc. (imtinai) didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio, skiriamo 1 kW įrengti, – skiriami 3 balai; 3) nuo 61 proc. iki 91 proc. (imtinai) didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio, skiriamo 1 kW įrengti, – skiriamas 1 balas; 4) daugiau kaip 91 proc. didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio, skiriamo 1 kW įrengti, – skiriama 0 balų.
Balų skaičiavimo formulė:
Y – prašomo skirti finansavimo dydžio dalis nuo didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio (proc.); X – prašomo finansavimo suma (Eur); FĮ – fiksuotasis įkainis 1 kW įrengtosios galios saulės elektrinei įrengti (Eur/1kW); G – planuojamos įrengti saulės elektrinės, kuriai prašomas JP projekto finansavimas, įrengtoji galia (kW); IN – Aprašo 2.1.13 papunktyje nustatytas pareiškėjų grupei taikomas finansavimo intensyvumas (proc.)
Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik paraiškos vertinimo metu. Jei JP projekto pareiškėjas paraiškoje nurodo kelis nekilnojamo turto objektus, kuriuose siekia įgyvendinti Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytą JP projektų veiklą, vertinama atsižvelgiant į paraiškoje nurodytą bendrą planuojamų įrengti saulės elektrinių įrengtąją galią ir bendrą prašomo finansavimo sumą. |
5
|
10“ |
1.17. Pakeičiu 6.1 papunkčio lentelės 3 punktą:
„3. |
Prioritetinis |
Pasiruošimo projekto įgyvendinimui etapas |
Vertinama, ar atlikti parengiamieji projekto įgyvendinimo darbai.
Balų skaičiavimas: 1) kai mažos galios saulės elektrinei, dėl kurios kreipiamasi, paraiškos teikimo momentu išduotas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, – skiriamas 1 balas; 2) kai mažos galios saulės elektrinei, dėl kurios kreipiamasi, paraiškos teikimo momentu nėra išduotas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, – skiriama 0 balų. Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik JP projekto vertinimo metu. Jei JP projekto pareiškėjas paraiškoje nurodo kelis nekilnojamojo turto objektus, kuriuose siekia įgyvendinti Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytą JP projektų veiklą, laikoma, kad paraiška atitinka šį prioritetinį kriterijų, tik jei paraiškos teikimo momentu išduotas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos dėl kiekvienos paraiškoje nurodytos planuojamos įrengti saulės elektrinės. |
1 |
10“ |
1.18. Pakeičiu 9.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„9.2. JP projekto tinkamos finansuoti išlaidos: mažos galios saulės modulių įsigijimo išlaidos; įtampos keitiklių įsigijimo išlaidos; mažos galios saulės elektrinės montavimo darbų išlaidos; kitų mažos galios saulės elektrinės įrengimui reikalingų komponentų įsigijimo išlaidos (mažos galios saulės elektrinės laikančiosios konstrukcijos, viršįtampių apsauga, kabeliai, kitos medžiagos (varžtai ir kiti montavimui reikalingi komponentai).“
1.19. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
1.20. Pakeičiu 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.1. Saulės modulių įsigijimo išlaidos; įtampos keitiklių įsigijimo išlaidos; saulės elektrinės montavimo darbų išlaidos; kitų saulės elektrinės įrengimui reikalingų komponentų įsigijimo išlaidos (saulės elektrinės laikančiosios konstrukcijos, viršįtampių apsauga, kabeliai, kitos medžiagos (varžtai ir kt. montavimui reikalingi komponentai) |
FĮ-04-03
|
02
|
Saulės elektrinės 1 kW įrengtosios galios fiksuotasis vieneto įkainis, be PVM
|
Apmokamos JP projektų vykdytojų išlaidos“
|
1.21. Pakeičiu 1 priedo 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. |
Oro, vandens ar žemės taršos prevenciją ir kontrolę užtikrina teisės aktai, kuriais vadovaujantis turi būti statoma ir eksploatuojamos elektrinės. Priemonė atitiks 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2009/147 dėl laukinių paukščių apsaugos ir 1992 m. gegužės 21 d. Tarybos direktyvoje 92/43/EEB dėl natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos numatytus įsipareigojimus: Išsaugoti, palaikyti ar atkurti pakankamą buveinių įvairovę ir plotą visoms Direktyvos 2009/147 1 straipsnyje nurodytoms paukščių rūšims. Vykdant šį reikalavimą, įranga nebus statoma šių paukščių buveinių saugomose teritorijose. Nebus nukrypstama nuo Direktyvos 2009/147 nuostatų jos 9 straipsnyje numatytais arba kokiais nors kitais pagrindais. Nemontuoti įrangos ir nevykdyti statybų teritorijose, kurios pagal Direktyvą 92/43/EEB laikomos natūraliomis buveinėmis. Nė viena iš šios priemonės veiklų netrikdys į Direktyvos 2009/147 V priedo A dalį įrašytų gyvūnų rūšių griežtos apsaugos jų paplitimo areale sistemos, draudžiančios, šalia kitko, trikdyti gyvūnus (ypatingai jų perėjimo, jauniklių auginimo, žiemos miego ir migracijos metu), taip pat pažeisti, naikinti perėjimo ar poilsio vietas (12 str. b ir d punktai). Išimtys pagal Direktyvos 92/43/EEB 16 straipsnį nenumatomos. |
Iki paraiškos pateikimo turi būti parengta informacija apie įgyvendinamam projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus: 1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, iki paraiškos pateikimo JP projekto pareiškėjas turi būti atlikęs poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir turi būti pateikti atsakingos institucijos galiojantys dokumentai (jeigu taikoma). 2. Vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas (jeigu taikoma).“ |
1.23. Pakeičiu 2 priedo 3.11 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.11 |
Ar valstybės pagalbos yra prašoma Bendrojo bendrosios išimties reglamento 41 straipsnio 6 dalyje nurodytoms tinkamoms išlaidoms finansuoti? |
□ Taip |
□ Ne“ |
2. Pakeičiu Aprašo 3 priedą:
2.1. Pakeičiu 1.1.1.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.3. Pakeičiu 2.1.11 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.11. Pagal vieną kvietimą teikti paraiškas vienas JP projekto pareiškėjas gali teikti tik vieną paraišką Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytai JP projektų veiklai įgyvendinti. JP projekto pareiškėjas paraiškoje gali nurodyti kelis nekilnojamojo turto objektus, kuriuose siekia įgyvendinti Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytą JP projektų veiklą.“
2.4. Pakeičiu 2.1.12 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.12. JP projektas įgyvendinamas JP projekto pareiškėjo nuosavybės teise ar kitais teisėtais pagrindais ne mažiau kaip 5 metus po JP projekto finansavimo pabaigos valdomame nekilnojamajame turte. Nuosavybės teisė ar kiti teisėto valdymo pagrindai privalo būti registruoti Nekilnojamojo turto registre.“
2.5. Pakeičiu 2.1.15 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.15. JP projekto pareiškėjas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo JP vykdytojo rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo registravimo datos, turi gauti Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos (toliau – VERT) išduotą leidimą plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus, kai jis, vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 14 dalimi, yra reikalingas, arba elektros tinklų operatoriaus išduotas elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygas, skirtas perteklinės elektros energijos pardavimui, arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygas, kai planuojamos statyti vėjo elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui, kai vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 14 dalimi leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus nėra reikalingas, kai šie dokumentai vadovaujantis Aprašo 2.1.16.1 papunkčiu, nėra pateikti kartu su paraiška. JP vykdytojo raštas dėl finansavimo JP projektui skyrimo netenka galios kai:
2.1.15.1. JP projekto pareiškėjas per 3 mėnesius nuo JP vykdytojo rašto dėl finansavimo JP projektui skyrimo datos nepateikia JP vykdytojui leidimo plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygų;
2.1.15.2. JP projekto pareiškėjo pateiktas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos neatitinka JP projekto pareiškėjo paraiškoje nurodytos informacijos, pagal kurią buvo skirtas finansavimas, išskyrus atvejus, kai leidime plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygose nurodoma mažesnė nei patvirtintoje paraiškoje nurodyta planuojamos statyti vėjo elektrinės įrengtoji galia ir (arba) pateikiamas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos dėl mažiau nekilnojamojo turto objektų, kuriuose planuojama statyti vėjo elektrinę, nei buvo nurodyta JP projekto pareiškėjo paraiškoje ir JP vykdytojas patikslina raštą dėl finansavimo JP projektui skyrimo.“
2.6. Pakeičiu 2.1.16.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.16.1. Laisvos formos įsipareigojimas pastatyti tam tikros įrengtosios galios vėjo elektrinę arba VERT išduotas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus, kai jis yra reikalingas vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 14 dalimi, arba Elektros tinklų operatoriaus išduotos elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, skirtos perteklinės elektros energijos pardavimui arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, kai planuojamos statyti vėjo elektrinės įrengtoji galia ne didesnė kaip 100 kW, o leistina generuoti galia lygi nuliui, kai vadovaujantis Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymo 16 straipsnio 14 dalimi leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus nėra reikalingas. Aprašo 2.1.9.1 ir 2.1.9.2 papunkčiuose nurodyti pareiškėjai įsipareigoja nesinaudoti elektros energiją gaminančio vartotojo schema ir ne mažiau kaip 50 proc. pagamintos elektros energijos vartoti savo reikmėms ir (ar) ūkio poreikiams;“
2.7. Pakeičiu 2.1.16.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.9. Pakeičiu 2.1.25.3 papunktį ir jį išdėstau taip:
„2.1.25.3. leidimą gaminti elektros energiją (kai taikoma) ir įsipareigojimą, kad elektrinė bus išmontuota, kai nebegalios leidimas gaminti ir (arba) jeigu nebus vykdoma kita veikla, atitinkanti teisės aktų reikalavimus arba rangovo deklaraciją elektros tinklų operatoriui, kad darbai baigti, elektrinėms, kurių įrengtoji galia yra ne didesnė nei 30 kW, arba VERT įrenginių techninės būklės patikrinimo aktą–pažymą elektrinėms, kurių įrengtoji galia yra didesnė nei 30 kW, kai leidimas gaminti elektros energiją nėra reikalingas.“
2.11. Pakeičiu 5.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.2. JP projektams gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje. Finansavimas, skiriamas kaip valstybės pagalba JP projektams yra investicinė pagalba, kuri teikiama pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 41 straipsnio 5 dalį, 6 dalį, 7 dalies a punktą, atsižvelgiant į I skyriaus nuostatas bei 1 straipsnio 2–5 dalyse nustatytus apribojimus. Aprašas nustato valstybės pagalbos teikimo atsinaujinančių išteklių energijos gamybai skatinti sąlygas, kurios atitinka Reglamento (ES) Nr. 651/2014 nuostatas ir yra suderinamos su vidaus rinka.“
2.13. Pakeičiu 5.5.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
2.15. Pakeičiu 6.1 papunkčio lentelės 2 punktą:
„2. |
Prioritetinis
|
Prašomo finansavimo dydis |
Vertinamas prašomo finansavimo dydis, palyginti su didžiausiu galimu finansavimo dydžiu, skiriamu 1 kW įrengti, nurodytu Aprašo 2.1.13 papunktyje.
Balų skaičiavimas: 1) iki 31 proc. (imtinai) didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio, skiriamo 1 kW įrengti, – skiriami 6 balai; 2) nuo 31 proc. iki 61 proc. (imtinai) didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio, skiriamo 1 kW įrengti, – skiriami 4 balai; 3) nuo 61 proc. iki 91 proc. (imtinai) didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio, skiriamo 1 kW įrengti, – skiriami 2 balai; 4) daugiau kaip 91 proc. didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio, skiriamo 1 kW įrengti, – skiriama 0 balų. Balų skaičiavimo formulė:
Y – prašomo skirti finansavimo dydžio dalis nuo didžiausio galimo skirti finansavimo dydžio (proc.); X – prašomo finansavimo suma (Eur); FĮ – fiksuotasis įkainis 1 kW įrengtosios galios vėjo elektrinei įrengti (Eur/1kW); G – planuojamos statyti vėjo elektrinės, kuriai prašomas JP projekto finansavimas, įrengtoji galia (kW); IN – Aprašo 2.1.13 papunktyje nustatytas pareiškėjų grupei taikomas finansavimo intensyvumas (proc.)
Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik JP projekto vertinimo metu. Jei JP projekto pareiškėjas paraiškoje nurodo kelis nekilnojamojo turto objektus, kuriuose siekia įgyvendinti Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytą JP projektų veiklą, vertinama atsižvelgiant į paraiškoje nurodytą bendrą planuojamų statyti vėjo elektrinių įrengtąją galią ir bendrą prašomo finansavimo sumą. |
6
|
10“ |
2.16. Pakeičiu 6.1 papunkčio lentelės 3 punktą:
„3. |
Prioritetinis |
Pasiruošimo projekto įgyvendinimui etapas |
Vertinama, ar atlikti parengiamieji projekto įgyvendinimo darbai.
Balų skaičiavimas: 1) kai vėjo elektrinei, dėl kurios kreipiamasi, paraiškos teikimo momentu išduotas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, – skiriami 3 balai; 2) kai vėjo elektrinei, dėl kurios kreipiamasi, paraiškos teikimo momentu nėra išduotas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos, – skiriama 0 balų.
Šis projektų atrankos kriterijus taikomas tik JP projekto vertinimo metu. Jei JP projekto pareiškėjas paraiškoje nurodo kelis nekilnojamojo turto objektus, kuriuose siekia įgyvendinti Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytą JP projektų veiklą, laikoma, kad paraiška atitinka šį prioritetinį kriterijų, tik jei paraiškos teikimo momentu išduotas leidimas plėtoti elektros energijos gamybos pajėgumus arba elektrinės prijungimo prie energetikos tinklų prijungimo sąlygos dėl kiekvienos paraiškoje nurodytos planuojamos statyti vėjo elektrinės. |
3 |
10“ |
2.17. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
2.18. Pakeičiu 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„10.1. Fiksuotasis vieneto įkainis taikomas šioms išlaidoms: atitinkamos įrengtosios galios vėjo elektrinės įrangai (elektrinė, įskaitant elektrinės bokštą su visais priklausiniais, bei pamatai) ir elektrinės įrengimui (pamatų ir elektrinės bokšto įrengimas, elektrinės paleidimo darbai) |
FĮ-19-01
|
01
|
Vėjo elektrinės 1 kW įrengtosios galios fiksuotasis vieneto įkainis, be PVM
|
Apmokamos JP projektų vykdytojų išlaidos“
|
2.19. Pakeičiu 1 priedo 6 punktą ir jį išdėstau taip:
„6. |
Oro, vandens ar žemės taršos prevenciją ir kontrolę užtikrina teisės aktai, kuriais vadovaujantis turi būti statoma ir eksploatuojamos elektrinės. Priemonė atitiks 2009 m. lapkričio 30 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvoje 2009/147 dėl laukinių paukščių apsaugos ir 1992 m. gegužės 21 d. Tarybos direktyvoje 92/43/EEB dėl natūralių buveinių ir laukinės faunos bei floros apsaugos numatytus įsipareigojimus: Išsaugoti, palaikyti ar atkurti pakankamą buveinių įvairovę ir plotą visoms Direktyvos 2009/147 1 straipsnyje nurodytoms paukščių rūšims. Vykdant šį reikalavimą, įranga nebus statoma šių paukščių buveinių saugomose teritorijose. Nebus nukrypstama nuo Direktyvos 2009/147 nuostatų jos 9 straipsnyje numatytais arba kokiais nors kitais pagrindais. Nemontuoti įrangos ir nevykdyti statybų teritorijose, kurios pagal Direktyvą 92/43/EEB laikomos natūraliomis buveinėmis. Nė viena iš šios priemonės veiklų netrikdys į Direktyvos 2009/147 V priedo A dalį įrašytų gyvūnų rūšių griežtos apsaugos jų paplitimo areale sistemos, draudžiančios, šalia kitko, trikdyti gyvūnus (ypatingai jų perėjimo, jauniklių auginimo, žiemos miego ir migracijos metu), taip pat pažeisti, naikinti perėjimo ar poilsio vietas (12 str. b ir d punktai). Išimtys pagal Direktyvos 92/43/EEB 16 straipsnį nenumatomos. |
Iki paraiškos pateikimo turi būti parengta informacija apie įgyvendinamam projektui taikomus aplinkosauginius reikalavimus: 1. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimo įstatymu, iki paraiškos pateikimo JP projekto pareiškėjas turi būti atlikęs poveikio aplinkai vertinimo procedūras ir turi būti pateikti atsakingos institucijos galiojantys dokumentai (jeigu taikoma); 2. Vadovaujantis Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis atliktas „Natura 2000“ teritorijų reikšmingumo nustatymas (jeigu taikoma).“ |