PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS KONSULTAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

2020 m. sausio 14 d. Nr. 1-12

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsniu ir Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, nuostatomis,

t v i r t i n u Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos konsultavimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

 

Direktorius

vidaus tarnybos generolas                                                                                                  Saulius Greičius

 

 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2020 m. sausio 14 d.

įsakymu Nr. 1-12

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS KONSULTAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Konsultavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato konsultacijų rengimo, teikimo, vertinimo ir skelbimo, taip pat suteiktų konsultacijų įrašų naudojimo, saugojimo ir naikinimo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamente prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – departamentas) tvarką, siekiant užtikrinti tinkamą ir vienodą departamento kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo aiškinimą.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 363 straipsniu ir Institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo gairių aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gegužės 4 d. nutarimu Nr. 511 „Dėl institucijų atliekamų priežiūros funkcijų optimizavimo“, 7.5–7.7 papunkčiais.

3. Šis Aprašas netaikomas asmenų skundams, prašymams ir pranešimams registruoti, nagrinėti ir atsakymams rengti pagal Viešojo administravimo įstatymo, išskyrus šio įstatymo 363 straipsnį, ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nuostatas. Pareiškėjo prašoma departamente turima informacija (taip, kaip ji apibrėžta Teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme) teikiama, taip pat asmenų skundai ar pranešimai nagrinėjami Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, departamento direktoriaus 2018 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. 1-434 „Dėl asmenų aptarnavimo“  ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

4. Šiame Apraše konsultacija suprantama kaip žodinis ar rašytinis atsakymas į ūkio subjekto arba kito juridinio asmens (toliau – paklausėjas) pateiktą paklausimą dėl departamento kompetencijai priskirtų teisės aktų nuostatų taikymo.

5. Apie paklausimų ir paklausėjų priėmimo ir konsultacijų teikimo tvarką (adresas, darbo laikas, konsultavimo telefonu numeriai, elektroninio pašto adresas) turi būti skelbiama:

5.1. departamento fojė (I a.) gerai matomoje vietoje;

5.2. departamento interneto svetainėje http://pagd.lrv.lt/.

6. Paklausimus departamentui galima pateikti šiais būdais:

6.1. žodžiu:

6.1.1. telefonu;

6.1.2. paklausėjui atvykus į departamentą;

6.1.3. seminarų, konferencijų ar kitų renginių metu;

6.1.4. planinių ar neplaninių patikrinimų metu;

6.2. raštu:

6.2.1. paštu;

6.2.2. įteikus tiesiogiai atsakingam departamento Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojui;

6.2.3. elektroniniu paštu;

6.2.4. socialinio tinklo „Facebook“ valstybinės priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos (toliau –VPGT) paskyroje  https://www.facebook.com/ugniagesiaigelbetojai/.

7. Atsakymai į dažniausiai gaunamus paklausimus skelbiami departamento interneto svetainės skyriaus „Ūkio subjektų priežiūra“ skiltyje „Dažniausiai užduodami klausimai“ (DUK).

 

II SKYRIUS

KONSULTACIJŲ TEIKIMAS TELEFONU

 

8. Paklausėjai konsultuojami departamento interneto svetainėje paskelbtu fiksuotojo ryšio telefono numeriu (8 5) 271 6880, o skambinant iš užsienio valstybės – +370 5 271 6880 numeriu (toliau – konsultavimo telefonas).

9. Konsultavimo telefonu paklausėjus konsultuoja departamento Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos (toliau – VPPV) darbuotojai darbo dienomis (pirmadieniaisketvirtadieniais nuo 8.00 iki 11.00 val. ir nuo 13.00 iki 16.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 11.00 val. ir nuo 13.00 iki 15.00 val.).

10. Visų paklausėjų, kurie kreipiasi į departamentą konsultavimo telefonu dėl informacijos ar konsultacijų, pokalbiai įrašomi, siekiant užtikrinti kokybišką ir vienodą informacijos bei konsultacijų teikimą (apie tai automatiškai perspėja telefono atsakiklis). Pokalbių įrašai saugomi 12 mėnesių, o vėliau automatiškai sunaikinami.

11. Tais atvejais, kai į paklausėjo skambutį atsiliepęs konsultantas negali atsakyti į klausimą, paklausėjas informuojamas, kad jo pageidavimu skambutis bus peradresuotas kitam konsultantui, o paklausėjui atsisakius, pasiūloma klausimą pateikti raštu vienu iš Aprašo 6.2.1–6.2.3 papunkčiuose nurodytų būdų. Paklausėjui sutikus, skambutis peradresuojamas konsultantui, kurio veiklos sričiai priklauso klausimas.

12. Konsultantas, teikiantis konsultaciją ir informaciją telefonu, privalo laikytis šių taisyklių:

12.1. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas savo vardą, pavardę ir pareigas;

12.2. atidžiai išklausyti paklausėją, prireikus paprašyti patikslinti klausimo esmę (jei reikia, pakartoti paklausimą kitais žodžiais ir taip įsitikinti, ar teisingai suprato klausimą), aiškiai ir tiksliai užduoti papildomus klausimus, siekdamas išsiaiškinti atsakymui įtakos galinčias turėti aplinkybes ir detales;

12.3. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus, savo paaiškinimą pagrįsdamas teisės aktų nuostatomis, arba nurodyti kitą instituciją (jos adresą, telefono numerį), į kurią paklausėjas galėtų kreiptis, jei departamentas nėra kompetentingas suteikti prašomą konsultaciją;

12.4. jei išsamiam atsakymui pateikti reikia daugiau laiko arba kitas konsultantas, kuriam buvo peradresuotas paklausimas, neatsiliepia, paprašyti paklausėjo telefono numerio ar elektroninio pašto adreso ir pateikti atsakymus paklausėjui šiomis ryšio priemonėmis per kuo trumpesnį laiką (bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas);

12.5. jei atsakymui pateikti reikalinga dokumentų ar teisės aktų nuostatų taikymo analizė, paprašyti paklausėjo pateikti paklausimą raštu, pridedant su juo susijusių dokumentų kopijas vienu iš Aprašo 6.2.1–6.2.3 papunkčiuose nurodytų būdų;

12.6. kalbėti mandagiai ir ramiai, esant reikalui, paprašyti palaukti ar informuoti apie aplinkybes, nurodytas Aprašo 10 punkte;

12.7. jei paklausėjas nesugeba aiškiai suformuluoti klausimo, vartoja necenzūrinius žodžius, įžeidinėja ar grasina, konsultantas turi teisę atsisakyti konsultuoti paklausėją telefonu ir pasiūlyti jam savo klausimą išdėstyti raštu;

12.8. paklausti, ar paklausėjas turi daugiau klausimų, ir, jei neturi, su juo atsisveikinti.

13. Paklausėjo pageidavimu departamentas sudaro jam sąlygas gauti telefonu vykusio pokalbio įrašą.

14. Paklausėjas, pageidaujantis gauti telefonu vykusio pokalbio įrašą:

14.1. turi pateikti rašytinį prašymą asmeniškai, paštu ar elektroninėmis priemonėmis ne vėliau nei per 12 mėnesių nuo pokalbio dienos:

14.1.1. prašyme turi būti nurodyta tiksli kreipimosi telefonu data, laikas ir telefono numeris, iš kurio buvo skambinta;

14.1.2. prašymas turi būti įskaitomas, asmens pasirašytas, jame turi būti nurodytas asmens vardas, pavardė, gyvenamoji vieta, kontaktiniai duomenys ryšiui palaikyti;

14.2. pateikdamas prašymą, privalo patvirtinti savo tapatybę:

14.2.1. pateikdamas prašymą departamento darbuotojui, turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;

14.2.2. pateikdamas prašymą paštu ar per pasiuntinį, kartu turi pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją, patvirtintą notaro, ar šio dokumento kopiją, patvirtintą kita teisės aktų nustatyta tvarka;

14.2.3. pateikdamas prašymą elektroninėmis priemonėmis, turi pasirašyti jį elektroniniu parašu.

15. Jei paklausėjo, pageidaujančio gauti pokalbio įrašą, vardu į departamentą kreipiasi jo atstovas, prašyme jis turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją. Atstovo pateiktas prašymas turi atitikti šio Aprašo 14 punkte nustatytus reikalavimus.

16. Paklausėjai, kurių telefonu gauta konsultacija netenkina arba kurie mano, kad buvo suteikta klaidinga informacija, gali raštu kreiptis į departamentą per 12 mėnesių nuo konsultacijos suteikimo. Rašte turi būti nurodyta tiksli kreipimosi telefonu data, laikas ir telefono numeris, iš kurio buvo skambinta, taip pat argumentai, kodėl netenkino konsultacija.

17. Pokalbio įrašo skaitmeninė kopija ir (ar) šio įrašo tekstas gali būti pateikti tretiesiems asmenims Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais atvejais, kai tai būtina jų funkcijoms atlikti arba paklausėjui raštu sutikus ar paprašius.

18. Siekiant užtikrinti kokybišką ir vienodą konsultacijų teikimą telefonu, departamente yra taikomos konsultacijų vertinimo priemonės: įrašytų konsultacijų perklausymas ir analizė pagal Aprašo 12 punkte nustatytus reikalavimus. Telefonu teikiamų konsultacijų kokybę ir atitiktį Aprašo 12 punkte nustatytiems reikalavimams periodiškai, pasibaigus ketvirčiui, vertina  VPPV viršininkas.

19. Kiekvieno naujo ketvirčio pirmąją savaitę VPPV viršininkas perklauso ir įvertina  po 20 atsitiktine tvarka pasirinktų  konsultacijų įrašų.

20. Atsižvelgdamas į konsultacijų vertinimo rezultatus, VPPV viršininkas gali organizuoti konsultantų  mokymus.

 

III SKYRIUS

KONSULTACIJŲ TEIKIMAS PAKLAUSĖJAMS ATVYKUS Į DEPARTAMENTĄ

 

21. Paklausėjai, atvykę į departamentą (Švitrigailos g. 18, LT-03223 Vilnius), aptarnaujami taikant vieno langelio principą departamento darbo reglamento nustatyta tvarka.

22. Konsultacijos paklausėjams departamente teikiamos darbo dienomis (pirmadieniaisketvirtadieniais nuo 8.00 iki 11.00 val. ir nuo 13.00 iki 16.00 val., penktadieniais nuo 8.00 iki 11.00 val. ir nuo 13.00 iki 15.00 val.).

23. Į departamentą atvykusių paklausėjų konsultavimą organizuoja už asmenų aptarnavimą atsakingi departamento Dokumentų valdymo skyriaus  darbuotojai (102 kab.), kurie pagal paklausimo pobūdį pakviečia konsultuoti atitinkamo departamento skyriaus darbuotoją. Konsultuojama laikantis šių reikalavimų:

23.1. departamento darbuotojas, prieš konsultuodamas paklausėją, privalo pasakyti savo vardą, pavardę ir pareigas;

23.2. jei konsultuojant paaiškėja, kad paklausimas susijęs su departamento kito skyriaus kompetencija, konsultuoti pakviečiamas  atitinkamo skyriaus darbuotojas;

23.3. jei  paklausėjas ima reikšti nepasitenkinimą konsultantu, abejoti jo kompetencija arba paklausėjo dėl kitų priežasčių netenkina konsultacija ir jis tai aiškiai išreiškia, konsultavimas turi būti sustabdomas ir konsultuoti kartu pakviečiamas atitinkamo skyriaus viršininkas (vedėjas).

24. Paklausėjų pageidavimu jų konsultavimo laikas gali būti suderinamas iš anksto telefonu ar kita ryšio priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam konsultavimo laikui, atsakingi departamento Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojai apie tai įspėja paklausėją.

25. Jeigu paklausėjui iškart suteikti konsultacijos nėra galimybės (trūksta papildomos informacijos),  konsultacija turi būti suteikta ne vėliau kaip per 5 darbo dienas su paklausėju suderintu būdu, arba asmeniui turi būti sudaroma galimybė išdėstyti prašymą raštu.

26. Konsultacijos teikimo metu paaiškėjus, kad klausimas yra sudėtingas, reikia detalesnės analizės, tyrimo ar papildomų duomenų, konsultantas paklausėjui turi pasiūlyti pateikti rašytinį paklausimą vienu iš Aprašo 6.2.1–6.2.3 papunkčiuose nurodytų būdų.

27. Kai paklausėjas nesupranta valstybinės kalbos arba negali suprantamai išdėstyti savo minčių, teikiant informaciją turi dalyvauti paklausėjo atstovas, sugebantis teikiamą informaciją išversti į paklausėjui suprantamą kalbą.

28. Siekiant užtikrinti kokybišką ir vienodą konsultacijų teikimą, paklausėjams, atvykusiems į departamentą, yra taikomos teikiamų konsultacijų vertinimo priemonės – skyrių viršininkai (vedėjai) savo nuožiūra pasirinktu periodiškumu dalyvauja savo skyriaus darbuotojų teikiamų konsultacijų metu ir, atsižvelgdami į konsultacijų vertinimo rezultatus, organizuoja savo skyriaus darbuotojų mokymus (aptarimus).

29. Departamento teritoriniuose struktūriniuose padaliniuose paklausėjus priima ir konsultuoja šių padalinių darbuotojai  Aprašo 23.1–28 punktuose nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

KONSULTACIJOS SEMINARŲ, KONFERENCIJŲ AR KITŲ RENGINIŲ METU

 

30. Departamentas pagal iš ūkio subjektų gautus prašymus gali rengti konsultacinius seminarus, kitų valstybės institucijų ar ūkio subjektų kvietimu dalyvauti jų organizuojamuose seminaruose ir teikti konsultacijas departamento kompetencijos klausimais.

31. Seminaro metu konsultacija neteikiama į paklausimus, kuriems atsakyti reikia išsamios teisės aktų ir situacijos analizės (trūksta papildomos informacijos, reikia išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir panašiai). Šiuo atveju paklausėjui pasiūloma klausimą pateikti raštu vienu iš Aprašo 6.2.1–6.2.3 papunkčiuose nurodytų būdų.

 

V SKYRIUS

KONSULTACIJOS ŪKIO SUBJEKTŲ PATIKRINIMŲ METU

 

32. Ūkio subjektų patikrinimų metu patikrinimus atliekantys departamento darbuotojai teikia konsultacijas departamento kompetencijos klausimais.

33. Patikrinimų metu konsultacija neteikiama į paklausimus, kuriems atsakyti reikia išsamios teisės aktų ir situacijos analizės (trūksta papildomos informacijos, reikia išsiaiškinti tam tikras aplinkybes ir panašiai). Šiuo atveju ūkio subjektui pasiūloma klausimą pateikti raštu vienu iš Aprašo 6.2.1–6.2.3 papunkčiuose nurodytų būdų.

 

 

VI SKYRIUS

PATVIRTINTOS RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS

 

34. Patvirtintos rašytinės konsultacijos – tai departamento vadovo ar jo įgalioto asmens pasirašyti ir departamento Dokumentų valdymo sistemoje užregistruoti departamento darbuotojų parengti atsakymai į Aprašo 6.2.1–6.2.3 papunkčiuose nurodytais būdais paklausėjo pateiktus rašytinius paklausimus.

35. Teikiami rašytiniai paklausimai turi būti įskaitomai parašyti valstybine kalba (išskyrus užsienio valstybės institucijos, kito užsienio subjekto ar tarptautinės organizacijos pateiktus paklausimus), juose turi būti aiškiai suformuluoti klausimai (aprašyta situacija, dėl kurios norima gauti konsultaciją).

36. Gautus rašytinius paklausimus Dokumentų valdymo skyriaus darbuotojai registruoja Dokumentų valdymo sistemoje.

37. Departamento darbuotojas į nesudėtingą paklausimą, paklausėjui sutikus, konsultaciją gali suteikti paklausėjo nurodytu telefonu. Telefonu suteikus konsultaciją, atsakymas raštu neteikiamas.

38. Departamentui pateiktas rašytinis paklausimas turi būti išnagrinėtas ir konsultacija paklausėjui suteikta ne vėliau kaip per 19 darbo dienų. Paklausimo nagrinėjimo terminas pradedamas skaičiuoti nuo kitos darbo dienos, einančios po paklausimo gavimo departamente dienos.

39. Jeigu yra gautas sudėtingas paklausimas ir negalima parengti patvirtintos rašytinės konsultacijos per Aprašo 38 punkte nustatytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas iki 10 darbo dienų, apie tai raštu informuojant paklausėją ir nurodant termino pratęsimo priežastis.

40. Pakartotinai konsultacija gali būti teikiama, jeigu pakartotinai kreipdamasis paklausėjas nurodo naujas aplinkybes. Naujų aplinkybių nenurodžius, paklausėjas informuojamas apie tuo klausimu jau suteiktą konsultaciją ir apie tai, kad pakartotinai konsultacija nebus teikiama.

41. Jeigu paklausime išdėstyti klausimai susiję su kelių institucijų kompetencija,  dėl  paklausimo dalies, susijusios su departamento kompetencija, konsultacija  suteikiama šio Aprašo nustatyta tvarka,  o konsultuoti dėl likusios dalies paklausimas persiunčiamas kitai kompetentingai institucijai (-oms) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paklausimo gavimo departamente dienos. Kartu apie tai raštu turi būti pranešama paklausėjui ir paaiškinama persiuntimo priežastis.

42. Kai patvirtintos rašytinės konsultacijos dėl paklausimų, kurie susiję su informacijos iš kitos institucijos gavimu, neįmanoma parengti per Aprašo 38 punkte nustatytą terminą, tokios konsultacijos terminas gali būti pratęstas iki tol, kol bus gautas atsakymas iš kitos institucijos. Apie tai, kad dėl paklausime nurodytos informacijos yra kreiptasi į kitas institucijas, paklausėjas informuojamas atskiru raštu ir pateikiama konsultacija su departamento nuomone (jeigu ją įmanoma pateikti, negavus atsakymo iš kitos institucijos), nurodant, kad pateikta departamento nuomonė yra negalutinė.

43. Paklausėjui konsultacijos teikiamos valstybine kalba. Konsultacijos užsienio paklausėjams gali būti teikiamos ne valstybine kalba (paklausėjui ir konsultacijos teikėjui suprantama kalba).

 

 

VII SKYRIUS

RAŠYTINĖS KONSULTACIJOS

 

44. Rašytinės konsultacijos – tai departamento darbuotojo parengti ir paklausėjo elektroniniu paštu išsiųsti atsakymai į elektroniniu paštu [email protected] gautus paklausimus, kurie departamento darbo reglamento nustatytais atvejais neregistruojami, ir į gautus elektroniniu paštu [email protected].

45. Rašytines konsultacijas į paklausimus, gautus elektroniniu paštu [email protected], teikia skyrių viršininkai (vedėjai) ar jų įgalioti skyrių darbuotojai, o į paklausimus, gautus elektroniniu paštu [email protected], – departamento VPPV darbuotojai, atsakydami paklausėjams tiesiogiai jų nurodytu elektroninio pašto adresu.

46. Rašytinė konsultacija suteikiama per 19 darbo dienų.

47. Paklausėjui sutikus, konsultacija gali būti suteikta paklausėjo nurodytu telefonu. Telefonu

suteikus konsultaciją, atsakymas raštu neteikiamas.

 

VIII SKYRIUS

KONSULTACIJOS SOCIALINIAME TINKLE „FACEBOOK“

 

48. Konsultacijų teikimą socialiniame tinkle „Facebook“ VPGT paskyroje koordinuoja departamento Komunikacijos skyriaus darbuotojai.

49. Komunikacijos skyriaus darbuotojas, gavęs paklausėjo klausimą asmenine žinute socialinio tinklo „Facebook“ VPGT paskyroje, parengia atsakymą arba persiunčia paklausimą departamento kito skyriaus viršininkui (vedėjui)  pagal kompetenciją. Skyriaus (viršininkas) vedėjas ar atsakingas skyriaus darbuotojas parengia konsultacijos tekstą ir nusiunčia elektroniniu paštu paklausimą atsiuntusiam Komunikacijos skyriaus darbuotojui.

50. Komunikacijos skyriaus darbuotojas konsultacijos tekstą socialiniame tinkle „Facebook“ siunčia asmenine žinute paklausėjui, tokiu būdu suteikdamas konsultaciją.

51. Konsultacija socialiniame tinkle „Facebook“ suteikiama per 5 darbo dienas.

 

IX SKYRIUS

VIEŠOSIOS KONSULTACIJOS

 

52. Viešąsias konsultacijas rengia ir skelbti departamento interneto svetainėje nustatyta tvarka teikia skyrių vedėjai arba jų paskirti skyrių darbuotojai.

53. Viešosioms konsultacijoms priskiriamos konsultacijos, parengtos apibendrinus rašytines, patvirtintas rašytines konsultacijas ir dažnai žodinių konsultacijų metu socialiniame tinkle „Facebook“ ir departamento interneto svetainėje užduodamus klausimus. Viešosios konsultacijos skelbiamos interneto svetainės skyriaus „Ūkio subjektų priežiūra“ poskyryje „Dažniausiai užduodami klausimai (DUK)“.

54. Už viešųjų konsultacijų aktualumą ir informacijos atnaujinimą pasikeitus teisės aktų reikalavimams pagal kompetenciją atsakingi departamento skyrių viršininkai (vedėjai).

 

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Paklausimuose pateikti duomenys netikrinami, t. y. pripažįstama, kad jie yra teisingi, ir konsultacijos teikiamos pagal paklausėjo pateiktus duomenis.

56. Departamentas prisiima atsakomybę už klaidingą konsultavimą, jeigu asmuo vadovaujasi departamento patvirtinta rašytine arba viešai paskelbta konsultacija, kuri vėlesne konsultacija, aukštesnio pagal pavaldumą viešojo administravimo subjekto konsultacija, kitu individualiu administraciniu aktu arba teismo sprendimu pripažįstama kaip neatitinkanti teisės aktų reikalavimų (klaidinga). Šiuo atveju asmeniui poveikio priemonės už netinkamą teisės aktų vykdymą, kurį lėmė klaidinga konsultacija, netaikomos, išskyrus Viešojo administravimo įstatymo 363 straipsnio 3 dalyje nurodytas išimtis.

57. Departamento darbuotojai, teikdami konsultacijas žodžiu ar raštu, privalo vadovautis paskelbtomis viešosiomis konsultacijomis ir nenukrypti nuo ankstesnių konsultacijų esant tapačioms aplinkybėms.

58. Paklausėjo kreipimasis dėl konsultacijos negali būti laikomas pagrindu departamentui atlikti patikrinimą.

59. Paklausėjai, kuriems buvo suteiktos konsultacijos, departamento teikiamų konsultacijų kokybę ir kitus atliekamos priežiūros veiksmus gali įvertinti atsakydami į Asmenų aptarnavimo kokybės vertinimo anketos, skelbiamos departamento interneto svetainės skyriuje „Ūkio subjektų nuomonės teikimas“, klausimus.

 

______________