LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2022 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. D1-160 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-02 „DIDINTI KLIMATO KAITOS POLITIKOS VEIKSMINGUMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 21 d. Nr. D1-278
Vilnius
P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, ir papildau 1 priedu „Medžių savaiminukų išsaugojimas ir įtraukimas į miško žemės apskaitą“ projektų finansavimo sąlygų aprašu (pridedama).
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo
1 priedas
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ veiklos „Medžių savaiminukų išsaugojimas ir įtraukimas į miško žemės apskaitą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS, PAVADINIMAS |
9.5. „Medžių savaiminukų išsaugojimas ir įtraukimas į miško žemės apskaitą“ |
STEBĖSENOS RODIKLIAI (toliau – rodikliai)
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė ir pasiekimo data |
Suminis ŠESD sumažinimo efektas |
|
tūkst. tonų CO2 ekvivalentu |
66,8 (2025 m.) 233,8 (2030 m.) |
Aplinkos ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės |
https://am.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pazangos-priemones/didinti-klimato-kaitos-politikos-veiksminguma/ |
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
|||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai |
|||||||||||||||
1.1. 2022 m. balandžio 20 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimas Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“; 1.2. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo veiklos „Medžių savaiminukų išsaugojimas ir įtraukimas į miško žemės apskaitą“ projektų finansavimo sąlygų aprašas (toliau – Aprašas), parengtas atsižvelgiant į: 1.2.1. Nacionalinę klimato kaitos valdymo darbotvarkę, patvirtintą Lietuvos Respublikos Seimo 2021 m. birželio 30 d. nutarimu Nr. XIV-490 „Dėl Nacionalinės klimato kaitos valdymo darbotvarkės patvirtinimo“; 1.2.2. Strateginio valdymo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“; 1.2.3. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2023 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 1K-257 „Dėl strateginio valdymo metodikos taikymo“, patvirtintas projektų, finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, administravimo ir finansavimo taisykles (toliau – Projektų taisyklės); 1.2.4. Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. rugsėjo 20 d. nutarimu Nr. 741 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijos bendrojo plano sprendinių įgyvendinimo programos patvirtinimo“; 1.2.5. 2021–2030 metų Nacionalinį pažangos planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu „Dėl 2021–2030 metų Nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“; 1.2.6. Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano patvirtinimo“; 1.2.7. Lietuvos Respublikos miškų įstatymo 13 straipsnio 2 dalies nuostatas; 1.2.8. Medžių savaiminukais apaugusios ne miško žemės inventorizacijos ir įtraukimo į apskaitą tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2012 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. D1-409/3D-331 „Dėl Medžių savaiminukais apaugusios ne miško žemės inventorizacijos ir įtraukimo į apskaitą tvarkos aprašo“; 1.2.9. 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai; 1.3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.2.1–1.2.9 papunkčiuose nurodytuose teisės aktuose. |
|||||||||||||||
2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams |
|||||||||||||||
2.1. Pagal Aprašą bus finansuojamas jungtinis projektas (toliau – JP). 2.2. Pagal Aprašą finansuojama veikla „Medžių savaiminukų išsaugojimas ir įtraukimas į miško žemės apskaitą“; finansuojami JP vykdytojo atrinkti projektai. 2.3. JP vykdytojo atranka atliekama planavimo būdu. 2.4. JP vykdytoja – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra). 2.5. JP vykdytojo partneriai negalimi. 2.6. JP veiklos įgyvendinimą administruoja Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija). 2.7. JP turi atitikti bendruosius atrankos kriterijus, išdėstytus Projektų taisyklėse. 2.8. JP turi būti prisidedama prie 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo rodiklių pasiekimo. Rodiklis bus laikomas pasiektu, kai bus pasiektas suminis ŠESD sumažinimo efektas. 2.9. JP įgyvendinamas pagal Apraše ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus. 2.10. Agentūra turi įgyvendinti privalomus matomumo ir informavimo reikalavimus, patvirtintus Projektų taisyklių VIII skyriuje, konsultuoti galimus pareiškėjus dėl projektų atrankos tvarkos ir projektų finansavimo sąlygų; teikti pareiškėjams reikalingą informaciją apie galimybes gauti finansavimą iš Klimato kaitos programos lėšų. 2.11. Valstybės pagalba Agentūrai neteikiama. 2.12. Taikomi JP parengtumo reikalavimai: Agentūra turi parengti Projekto įgyvendinimo planą (pagal Projektų taisyklių 6 priedą) ir pateikti jį Ministerijai. 2.13. Projekto veiklomis turi būti prisidedama prie miškingumo didinimo Lietuvoje. |
|||||||||||||||
3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams |
|||||||||||||||
3.1. Pagal Aprašą finansuojama JP projektų veikla „Medžių savaiminukų išsaugojimas ir įtraukimas į miško žemės apskaitą“. 3.2. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti skiriama iki 4 000 000 (keturių milijonų) eurų Klimato kaitos programos lėšų. 3.3. Projektų atranką Agentūra atlieka tęstinės atrankos būdu (t. y. paraiškos priimamos, kol pakanka lėšų projektams įgyvendinti (4 000 000 eurų), bet ne ilgiau kaip 12 mėn. nuo kvietimo pradžios). 3.4. Pareiškėjai – fiziniai asmenys žemės savininkai. JP projekto partneriai negalimi. 3.5. Pagal Aprašą teikiamo finansavimo forma – dotacija, ji apskaičiuojama automatiškai teikiant paraišką Agentūros informacinėje sistemoje (toliau – APVIS). Kompensacijos dydis vienam pareiškėjui – 900 eur/ha (su PVM) už miško žemės plotą. 3.6. Paraiškos priimamos tik per Agentūros informacinę sistemą APVIS (https://apvis.apva.lt). 3.7. Paraiškoje nurodyti duomenys, be Agentūros paklausimo per APVIS sistemą, po paraiškos pateikimo dienos negali būti koreguojami ar tikslinami. 3.8. Teikdamas paraišką pareiškėjas užtikrina, kad veikla, kuriai vykdyti prašoma dotacija, nebuvo, nėra ir nebus finansuojama iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų ar išteklių fondų, Europos Sąjungos lėšų, kitų nacionalinių programų. 3.9. Paraiškas Agentūra vertina ir atrenka Projektų taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka. 3.10. Dotacija yra vienkartinė ir vertinama atsižvelgiant į žemės sklypo unikalų numerį. 3.11. Pareiškėjai, siekiantys gauti dotaciją, paraiškoje arba su paraiška Agentūrai pateikia: 3.11.1. dokumentą, įrodantį nuosavybės teisę į žemės sklypą, kopiją; 3.11.2. Valstybinės miškų tarnybos sprendimą dėl medžių savaiminukų inventorizacijos; 3.11.3. įgaliojimą teikti paraišką (jeigu teikia ne žemės savininkas) – notaro patvirtintą įgaliojimą arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytą ir VĮ Registrų centro Įgaliojimų registre įregistruotą (https://igaliojimai.lt/) įgaliojimą. 3.12. Agentūra turi teisę prašyti papildomų dokumentų ir (ar) paaiškinimų, reikalingų vertinant paraišką. 3.13. JP įgyvendinimo laikotarpis turi būti ne ilgesnis kaip 6 mėnesiai nuo paraiškos pateikimo Agentūrai dienos. 3.14. Paraiškų atitiktį Aprašo reikalavimams Agentūra patikrina naudodamasi informacinėmis sistemomis, registrais, kadastrais, pareiškėjo pateikta informacija ir dokumentais. 3.15. Paraiškų tinkamumo finansuoti vertinimą Agentūra atlieka eilės tvarka pagal jų registracijos datą APVIS. Paraiškos tinkamumo finansuoti vertinimas atliekamas per 20 darbo dienų nuo tinkamai pateiktos paraiškos (kai užpildyti visi privalomi paraiškos formos laukai ir pateikti visi Apraše nurodyti dokumentai ir priedai) užregistravimo APVIS. 3.16. Sprendimą dėl dotacijos skyrimo Agentūra direktoriaus įsakymu priima atsižvelgdama į paraiškų vertinimo rezultatus. Sprendime neskirti finansavimo pareiškėjui pateikiama sprendimą pagrindžianti informacija, motyvai ir sprendimo apskundimo tvarka. Apie sprendimą pareiškėjas informuojamas per APVIS automatine žinute ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos. 3.17. Per 3.13 papunktyje nurodytą laikotarpį įgyvendinus projektą, dotacija mokama pareiškėjui per APVIS pateikus teisingai užpildytą mokėjimo prašymą ir šiuos dokumentus, ir priedus: 3.17.1. Miškų valstybės kadastro pažymą, patvirtinančią, kad medžių savaiminukais apaugęs ne miško žemės plotas įtrauktas į miško žemės apskaitą; 3.17.2. Nekilnojamojo turto kadastro išrašą, įrodantį, kad medžių savaiminukais apaugęs plotas Nekilnojamojo turto kadastre pažymėtas kaip miškas (miško žemės naudmena) ir jam nustatytos specialiosios miško naudojimo sąlygos. 3.18. Dotaciją Agentūra moka į mokėjimo prašyme nurodytą pareiškėjo banko sąskaitą. 3.19. Agentūra, gavusi 3.17 papunktyje išvardytus dokumentus, dotaciją išmoka ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo pareiškėjo teisingai užpildyto galutinio mokėjimo prašymo užregistravimo APVIS dienos. Agentūra per 5 darbo dienas nuo dotacijos sumokėjimo apie tai automatine žinute per APVIS informuoja pareiškėją. |
|||||||||||||||
4. Projekto tikslinės grupės |
|||||||||||||||
Tikslinę grupę sudaro tiesioginiai ir netiesioginiai naudos gavėjai. Tiesioginiai naudos gavėjai – fiziniai asmenys žemės savininkai, kurie gaus dotacijas. Netiesioginiai naudos gavėjai – visi Lietuvos Respublikos gyventojai, kadangi dėl poveikio tiesioginių naudos gavėjų grupėje jie gaus naudą, tokią kaip miškingumo Lietuvoje didėjimas ir klimato švelninimas. |
|||||||||||||||
5. Horizontaliųjų principų reikalavimai |
|||||||||||||||
5.1. Pagal Aprašą finansuojama JP veikla ir JP veikla: 5.1.1. bus prisidedama prie Nacionaliniame pažangos plane įtvirtinto darnaus vystymosi horizontaliųjų principų įgyvendinimo, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; 5.1.2. laikantis darnaus vystymosi horizontaliojo principo, remiami aplinkos atžvilgiu tvarūs projektai, kuriuos įgyvendinant laikomasi klimato ir aplinkos apsaugos standartų, atsižvelgiant į Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 11 straipsnį, Jungtinių Tautų darnaus vystymosi tikslus, Jungtinių Tautų bendrosios klimato kaitos konvencijos Paryžiaus susitarimą. |
|||||||||||||||
6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
|||||||||||||||
Pagal Aprašą finansuojama veikla nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos. Įgyvendinant veiklą negali būti pažeista Chartijoje įtvirtinta teisė į nuosavybę. |
|||||||||||||||
7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
|||||||||||||||
Netaikoma. Projektai įgyvendinami Lietuvos Respublikos teritorijoje. |
|||||||||||||||
8. Reikalavimai valstybės pagalbai |
|||||||||||||||
8.1. Ūkinę veiklą vykdantiems fiziniams asmenims finansavimas pagal priemonę teikiamas vadovaujantis 2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai. 8.2. Valstybės pagalba, teikiama vadovaujantis Reglamente (ES) Nr. 2023/2831 nustatytomis taisyklėmis, de minimis pagalba gali būti teikiama pagalbos gavėjams visuose sektoriuose, išskyrus: 8.2.1. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklą; 8.2.2. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žvejybos ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, kai pagalbos dydis nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį; 8.2.3. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklą; 8.2.4. pagalbą, suteiktą įmonėms, vykdančioms žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, kai pagalbos suma nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį, arba kai pagalba priklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams; 8.2.5. pagalbą, suteiktą su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose valstybėse arba valstybėse narėse, t. y. pagalbą, tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu ir veikla arba kitomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla; 8.2.6. pagalbą, kuri priklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų. 8.3. Jeigu pagalbos gavėjas vykdo veiklą, nurodytą 8.2.1-8.2.4 papunkčiuose nurodytuose sektoriuose ir dar viename ar keliuose kituose sektoriuose arba kitose veiklos srityse, kurioms taikomas de minimis reglamentas, de minimis pagalba gali būti suteikta su sąlyga, kad pagalbos gavėjas tinkamomis priemonėmis, pvz., atskirdamas veiklos sritis ar apskaitą, užtikrina, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems de minimis reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama pagal Aprašą suteikta de minimis pagalba. 8.4. Bendra pagalbos gavėjui (vienai įmonei) Lietuvoje suteiktos de minimis pagalbos suma negali viršyti 300 000 eurų per bet kurį trejų metų laikotarpį; visi naudojami skaičiai yra bruto, t. y. neatskaičius mokesčių ar kitų rinkliavų. Jeigu subsidija išmokama dalimis, pagalbos vertė yra diskontuojama suteikimo metu; palūkanų norma, naudojama diskontuojant, yra pagalbos suteikimo metu galiojusi diskonto norma. 8.5. Jei suteikus naują de minimis pagalbą būtų viršyta nustatyta viršutinė riba, tai nauja pagalba pagal De minimis reglamentą negali būti teikiama. 8.6. Viena įmone laikomos įmonės, įskaitant ūkinę veiklą vykdančius fizinius asmenis, kurių tarpusavio santykiai yra nors vienos iš šių rūšių: 8.6.1. viena įmonė turi kitos įmonės akcininkų arba narių balsų daugumą; 8.6.2. viena įmonė turi teisę paskirti arba atleisti daugumą kitos įmonės administracijos, valdymo arba priežiūros organo narių; 8.6.3. viena įmonė turi teisę kitai įmonei daryti lemiamą poveikį, remdamasi su šia įmone sudaryta sutartimi arba vadovaujantis steigimo sutarties ar įstatų nuostata; 8.6.4. viena įmonė, kuri yra kitos įmonės akcininkė arba narė, pagal susitarimą su kitais tos įmonės akcininkais ar nariais, viena kontroliuoja tos įmonės akcininkų arba narių balsavimo teisių daugumą; 8.6.5. įmonės, kurios Aprašo 8.6.1–8.6.4 papunkčiuose nurodytais santykiais yra susijusios per vieną ar daugiau kitų įmonių, taip pat laikomos viena įmone. 9. De minimis pagalba laikoma suteikta tuo momentu, kai įmonė pagal taikomą nacionalinį teisinį režimą įgyja juridinę teisę tokią pagalbą gauti, nepriklausomai nuo de minimis pagalbos išmokėjimo įmonei datos. 10. Jeigu įmonės susijungia arba viena įsigyja kitą, apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujajai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgiama į visą ankstesnę susijungiančioms įmonėms suteiktą de minimis pagalbą; de minimis pagalba, kuri teisėtai suteikta prieš susijungimą arba įsigijimą, tebėra teisėta. 11. Jeigu viena įmonė suskaidoma į dvi ar daugiau atskirų įmonių, iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, o tai iš principo yra įmonė, perimanti veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota. Jei toks priskyrimas neįmanomas, de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną. 12. De minimis pagalba gali būti sumuojama su kita de minimis pagalba, suteikta De minimis reglamentą, taip pat su de minimis pagalba, suteikta pagal 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje ir (arba) 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, neviršijat Apraše nustatytos ribos. 13. De minimis pagalba nesumuojama su valstybės pagalba, skiriama toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, arba su valstybės pagalba, susijusia su ta pačia rizikos finansų priemone, jeigu dėl tokio pagalbos sumavimo būtų viršytas 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, arba Europos Komisijos priimtame sprendime nustatytas didžiausias atitinkamas pagalbos intensyvumas, arba kiekvienu atveju atskirai nustatyta pagalbos suma. De minimis pagalba, kuri nėra teikiama arba priskiriama konkrečioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, gali būti sumuojama su kita valstybės pagalba, suteikta pagal Reglamentą (ES) Nr. 651/2014 arba Europos Komisijos priimtą sprendimą. 14. Įmonėms, kurioms išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą dėl Lietuvos institucijų suteiktos neteisėtos ir nesuderinamos pagalbos, nauja de minimis pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba arba de minimis pagalba, įskaitant palūkanas, teisės aktuose nustatyta tvarka. 15. Agentūra tikrina pagalbos gavėjo ir projekto atitiktį de minimis reglamento nuostatoms pagal Atitikties nereikšmingos (de minimis) pagalbos taisyklėms patikros lapą (Aprašo 1 priedas). 16. Agentūra pagalbos gavėjo vykdomą ūkinę veiklą ir Apraše nustatytas sąsajas patikrina pagal duomenis, pateiktus VĮ Registrų centro registruose, Valstybės duomenų agentūros oficialiosios statistikos portale, VĮ Registrų centro regionų geoinformacinės aplinkos paslaugos registre, Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinėse sistemose. 17. Priėmusi sprendimą skirti finansavimą, Agentūra duomenis apie suteiktą de minimis pagalbą pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka. 18. Paaiškėjus, kad pagal Aprašą buvo suteikta neteisėta ir (arba) nesuderinama pagalba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatymo 551 straipsnio nuostatomis, pagalbos gavėjas privalo jam išmokėtą pagalbos sumą sugrąžinti savanoriškai arba ši suma išieškoma ne ginčo tvarka. |
|||||||||||||||
9. Projektų atrankos kriterijai Projektų specialieji ir (arba) prioritetiniai atrankos kriterijai netaikomi. |
|||||||||||||||
10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui) Kiekvienas JP turi atitikti Projektų taisyklių 7 priede nustatytus projektų bendruosius atrankos kriterijus. |
|||||||||||||||
11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
|||||||||||||||
Miškų valstybės kadastre ir Nekilnojamojo turto kadastre įregistruotą miško plotą saugoti ir tvarkyti vadovaujantis Lietuvos Respublikos miškų įstatymu ir miškų apsaugą, tvarkymą ir atkūrimą reglamentuojančiais teisės aktais |
|||||||||||||||
12. Kiti reikalavimai |
|||||||||||||||
- |
|||||||||||||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
|||||||||||||||
13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
|||||||||||||||
Netaikoma. Finansuojama remiantis 2024 m. birželio 6 d. Europos socialinio fondo agentūros atliktu medžių savaiminukų išsaugojimo ir įtraukimo į miško žemės apskaitą išlaidų fiksuotųjų vieneto įkainių nustatymo tyrimu. |
|||||||||||||||
14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||||
Projekto veiklos finansuojamos remiantis 2024 m. birželio 6 d. Europos socialinio fondo agentūros atliktu medžių savaiminukų išsaugojimo ir įtraukimo į miško žemės apskaitą išlaidų fiksuotųjų vieneto įkainių nustatymo tyrimu.
|
2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ veiklos „Medžių savaiminukų išsaugojimas ir įtraukimas į miško žemės apskaitą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo
1 priedas
ATITIKTIES NEREIKŠMINGOS (DE MINIMIS) PAGALBOS TAISYKLĖMS PATIKROS LAPAS
I. Priemonės teisinis pagrindas |
|
2023 m. gruodžio 13 d. Komisijos reglamentas (ES) 2023/2831 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – De minimis reglamentas) |
|
I. Duomenys apie paraišką/projektą |
|
Paraiškos / projekto numeris |
|
Projekto pavadinimas |
|
Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas, kodas |
|
Pagalbos gavėjo (ūkio subjekto) pavadinimas, kodas |
|
Projekto įgyvendinimo vieta |
|
III. Atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms vertinimas |
|||||
Klausimai |
Rezultatas |
Pasirinkimo pagrindimas |
|||
Taip |
Ne |
Netaikoma |
|||
1. |
Ar pagalbos gavėjas nevykdo pirminės žvejybos ir akvakultūros produktų gamybos veiklos? |
|
Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“ |
||
2. |
Jei pagalbos gavėjas vykdo žuvininkystės ir akvakultūros produktų perdirbimo ir prekybos veiklą, ar pagalbos dydis nėra nustatomas pagal įsigytų arba rinkai pateiktų produktų kainą arba kiekį? |
Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“ |
|||
3. |
Ar pagalbos gavėjas nevykdo pirminės žemės ūkio produktų gamybos veiklos? |
|
Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“ |
||
4. |
Jei pagalbos gavėjas vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, ar pagalbos suma nėra nustatoma pagal iš pirminės produkcijos gamintojų įsigytų arba atitinkamų įmonių rinkai pateiktų tokių produktų kainą arba kiekį? |
Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“ |
|||
5. |
Jei pagalbos gavėjas vykdo žemės ūkio produktų perdirbimo ir prekybos jais veiklą, ar pagalba nepriklauso nuo to, ar ji bus iš dalies arba visa perduota pirminės produkcijos gamintojams? |
Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“ |
|||
6. |
Ar pagalba nėra teikiama su eksportu susijusiai veiklai trečiosiose šalyse arba valstybėse narėse (t. y. tiesiogiai susijusią su eksportuojamais kiekiais, platinimo tinklo kūrimu bei veikla, arba kitomis einamosiomis išlaidomis, susijusiomis su eksporto veikla)? |
|
Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“ |
||
7. |
Ar pagalbos gavėjui teikiama pagalba nepriklauso nuo to, ar naudojama daugiau vidaus nei importuotų prekių arba paslaugų? |
|
Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“ |
||
8. |
Jei pagalbos gavėjas vykdo veiklą 1–5 punktuose nurodytuose sektoriuose ir taip pat vykdo veiklą viename ar keliuose kituose sektoriuose, kuriam taikomas De minimis reglamentas, arba kitą veiklą, kuriai taikomas De minimis reglamentas, ar užtikrinama, kad tinkamomis priemonėmis, pavyzdžiui atskiriant veiklos sritis ar apskaitą, kad veiklai tuose sektoriuose, kuriems De minimis reglamentas netaikomas, nebūtų naudojama de minimis pagalba, suteikiama pagal De minimis reglamentą? |
|
|||
9. |
Ar bendra vienai įmonei (kaip ji apibrėžta De minimis reglamento 2 str. 2 dalyje) suteikta de minimis pagalbos suma Lietuvos Respublikoje neviršija (ar neviršys suteikus naują de minimis pagalbą) 300 000 EUR per bet kurį trejų metų laikotarpį? |
|
Jei sąlyga tenkinama, žymima „Taip“ |
||
10. |
Jeigu pagalba išmokama keliomis dalimis, ar jos vertė diskontuota iki vertės pagalbos suteikimo momentu, naudojant pagalbos suteikimo metu galiojančią diskonto normą? |
|
|||
11. |
Susijungimų ar įsigijimų atveju, ar apskaičiuojant, ar nauja de minimis pagalba naujai arba įsigyjančiajai įmonei viršija atitinkamą viršutinę ribą, atsižvelgta į visą ankstesnę de minimis pagalbą, suteiktą susijungiančioms įmonėms? |
|
|||
12. |
Jei viena įmonė suskaidyta į dvi ar daugiau atskirų įmonių, ar iki suskaidymo suteikta de minimis pagalba priskiriama įmonei, kuri ja pasinaudojo, t. y. įmonei, perimančiai veiklą, kuriai vykdyti de minimis pagalba panaudota? Jei toks priskyrimas neįmanomas, ar de minimis pagalba proporcingai paskirstoma remiantis naujųjų įmonių nuosavo kapitalo balansine verte suskaidymo įsigaliojimo dieną? |
|
|||
13. |
Ar teikiama de minimis pagalba yra skaidri, teikiamo finansavimo bendrasis subsidijos ekvivalentas apskaičiuotas tinkamai (kaip nustatyta De minimis reglamento 4 straipsnyje)? |
|
|
||
14. |
Ar de minimis pagalba tinkamai sumuojama pagal De minimis reglamento reikalavimus (kaip nustatyta De minimis reglamento 5 straipsnyje)? |
|
|||
15. |
Ar teikiama de minimis pagalba patenka į De minimis reglamento galiojimo laikotarpį? |
|
|
||
Jei į bent vieną klausimą atsakoma „Ne“, pagalba pagal De minimis reglamentą negali būti teikiama |
IV. Išvada dėl atitikties De minimis reglamente nustatytoms sąlygoms |
|||||||
|
Klausimas |
Rezultatas |
Pasirinkimo pagrindimas/nustatytos rizikos |
||||
Taip |
Ne |
||||||
16.
|
Ar teikiamas finansavimas atitinka De minimis reglamento reikalavimus? |
|
|||||
______________________________________ (vertintojo pareigos, vardas, pavardė) |
____________ (parašas) |
____________ (data) |
|
||||
Patikros peržiūra: □ Vertintojo išvadai pritarti □ Vertintojo išvadai nepritarti Pastabos:_______________________________________________________________________
|
|
||||||
______________________________________ (tikrintojo pareigos, vardas, pavardė) |
____________ (parašas) |
____________ (data) |
|
||||